ورق استیل در تولید تجهیزات ورزشی

ورق استیل نگیر در ساخت تجهیزات ورزشی و تفریحی

ورق استیل نگیر و مجموعه تجهیزات مرتبط با این آلیاژ در هر شرایط آب و هوایی، از استحکام بالا و زیبایی برخوردار می باشد.

صدرا نفت پارسیان
صدرا نفت پارسیان

فهرست موضوعات


مقدمه

ورزش بخش مهمی از زندگی ماست. از آنجا که بیشتر مردم از داشتن اوقات فراغتِ بیشتر لذت می برند و در زندگی شغلی خود تحرک و فعالیت بدنی ندارند، می تواند از ورزش به عنوان راهی برای حفظ سلامت بدن خود بهره مند شوند. ورزش، فعالیتی است که به همه افراد در هر سنی توصیه می شود: از جوانان به منظور رشد عضلانی، بهبود هماهنگی و مهارت هایشان گرفته تا افراد مسن با هدف به تاخیر انداختن پیری. ورزش از جمله فعالیت هایی است که در سطح جهان به یک سرگرمی بزرگ تبدیل شده است که متعاقب آن دارای بازاری بزرگ می باشد. از نقطه نظر فلزات، انواع مختلفی از آلیاژها به نوعی در انواع ورزش های متنوع مورد استفاده قرار می گیرند. هدف از انتشار مقاله حاضر، نشان دادن برخی استفاده های برجسته از ورق استیل در وسایل ورزشی و تفریحی می باشد.

تجهیزات کوهنوردی

کوهنوردی از جمله ورزش هایی است که برای انجام آن، مهارت های مختلفی مورد نیاز است: یخ نوردی، صخره نوردی، مسیریابی، استقامت و . . .. این ورزش هرگز بدون خطر نیست. کوه ها جزو مناطقی هستند که هر ساله جان انسان های زیادی را می گیرند. در ارتفاعات، تنفس دشوارتر است و به همین دلیل باید تجهیزات بیشتری در کوله پشتی حمل نمود. تجهیزات باید به گونه ای باشند که در هر شرایط آب و هوایی به نیاز افراد پاسخگو باشند و وزن آنها نیز تا حد ممکن کم باشد. از این رو نسبت استحکام به وزن بالا در انتخاب تجهیزات از اهمیت زیادی برخوردار است (تجهیزات فلزی شامل اتصال دهنده ها، بست، طناب، کارابین، تبر یخ شکن و غیره می باشد). ورق استیل نگیر و مجموعه تجهیزات مرتبط با این آلیاژ در هر شرایط آب و هوایی، از استحکام بالا و زیبایی برخوردار می باشد. این ماده غالباً در ترکیب با آلیاژهای آلومینیوم و یا تیتانیوم استفاده می شود.

 

تجهیزات استیل در ورزش

 

پیاده روی

پیاده روی در طبیعت به افراد این اجازه را می دهد تا زیبایی طبیعت را در محیطی آرام و زندگی بخش تجربه کنند. مسیرهای پیاده روی تقریباً در هر نقطه ای یافت می شود و هزاران کیلومتر از مناطق دیدنی و مناطق دور از شهر و ترافیک را در بر می گیرد. این مسیرها دارای درجه های سختیِ از متوسط تا بسیار سخت و مناسب برای افراد در هر رده سنی و وضعیت فیزیکی می باشد. برای پیاده روی های طولانی مدت، نیاز به یک کوله پشتی حاوی آب و مواد غذایی (برای یک روز یا بیشتر) وجود خواهد داشت. در سال های اخیر، استفاده از فلاسک های ساخته شده از ورق استیل به عنوان یک آلیاژ انتخابی برای حمل و نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی بسیار محبوب شده است. این لوازم، کیفیت و دمای مواد غذایی و نوشیدنی را برای مدت طولانی حفظ می کنند و از همه مهم تر از نظر زیست محیطی پایدارند و هیچگونه فتالات یا مواد شیمیایی دیگر را وارد طبیعت نمی کنند.

پارک های ماجراجویی (زیپ لاین)

این روزها پارک های ماجراجویی بیشتر مورد توجه خانواده ها و جوانان قرار گرفته است. مکانیزم این پارک ها بدین شکل است که به افراد با رده های سنی مختلف این اجازه را می دهد که از طریق مجموعه کابل هایی که به درختان متصل اند (زیپ لاین)، مانند پرندگان از نقطه ای به نقطه دیگر بروند و از منظره های دیدنی رودخانه ها و دره های زیرپایشان لذت ببرند. شبکه ای از سکوها، یک سواری هیجان انگیز از نقطه ای به نقطه دیگر را فراهم می کند. این سکوهای ابتکاری که از ورق های ضد زنگ ساخته شده اند، بر خلاف سکوهای معمولِ چوبی، به طور غیر مخرب به درخت های کاج قدیمی متصل و معلق شده اند. با این روش، بدون نیاز به زخمی کردن درختان با قلاب، پیچ یا مهره، این فعالیت به یک سرگرمی منحصر بفرد در فضای باز، سازگار با محیط زیست و همچنین یک ماجراجویی طولانی و یک روزه تبدیل می شود.

دوچرخه سواری

دوچرخه وسیله ای شیک و محبوب می باشد و نه تنها دوستدار محیط زیست است، بلکه برای پر کردن اوقات فراغت نیز بسیار مناسب می باشد. به همین دلیل هزاران کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهرها و حومه شهرها در دسترس می باشد. دوچرخه سواری فعالیتی است که مجموعه ای از ورزش های مسابقه ای در جاده ها، مناطق کوهستانی، پیست و رویدادهای آکروباتیک را شامل می شود. برای هرکدام از آنها، دوچرخه هایی ویژه با ظاهر جذاب و فناوری پیشرفته تر در دسترس می باشد. طیف گسترده ای از طرح ها و مواد -از بسیار ابتدایی گرفته تا بسیار پیچیده و گران قیمت- در ساخت انواع دوچرخه مورد استفاده قرار می گیرد. کابل ها، اتصال دهنده ها و دیسک های ترمز دوچرخه را معمولاً با استفاده از استنلس استیل می سازند.

 

تجهیزات ورزشی استیل

 

تناسب اندام در محیط باز

انجام فعالیت های بدنی در محیط باز و استفاده از هوای پاک و مناظر سبز، برای سالم ماندن بسیار کارآمد می باشد. شهرداری ها با نصب و راه اندازی تجهیزات ورزشی در شهرها (که همیشه و هر ساعت از روز در دسترس اند)، این فعالیت را به شدت تشویق می کنند. وجود این تجهیزات در پارک های شهر، میادین، سواحل، زمین های بازی، در امتداد مسیرهای دویدن، مجموعه های مسکونی و در کنار استخرها کاملاً عادی شده است. در ابتدا، این تجهیزات در مناطقی مورد استفاده قرار می گرفتند که دارای آب و هوای گرم بودند، اما در ادامه، آنها در مناطق با آب و هوای سرد نیز راه اندازی شدند. تنوع این دستگاه ها به گونه ای است که همه محدوده های سنی، از کودکان و نوجوانان گرفته تا افراد مسن، می توانند از آنها استفاده کنند. این تجهیزات هم بایستی در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت کنند و هم در برابر آسیب ها و خرابکاری هایی که ممکن است در مکان های عمومی اتفاق بیفتد، استحکام داشته باشند. بهترین ماده در ساخت چنین تجهیزاتی، فولاد ضد زنگ می باشد. قیمت ورق استیل در مقایسه با سایر مواد و آلیاژهایی که در ساخت این تجهیزات استفاده می شود ممکن است تا حدودی گران باشد. با این حال، در کنار گران تر بودنِ قیمت ورق استیل، این آلیاژ زیبا و بادوام بوده و در برابر خوردگی مقاوم می باشد.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید