چرخ گوشت صنعتی استیل

بررسی چرخ گوشت صنعتی و انواع آن

چرخ گوشت که از جنس ورق استیل 304 ساخته شده است دارای صفحات و تیغه های مختلف فلزی می باشد که به افراد امکان می دهد نوع خرد شدن گوشت خود را انتخاب کنند.

صدرا نفت پارسیان
صدرا نفت پارسیان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

امروزه چرخ گوشت های برقی را می‌توان در داخل مغازه ها، آشپزخانه ها، رستوران ها و خانه افرادی که می‌خواهند برای پخت غذای متنوع خود از گوشت آسیاب شده استفاده نمایند، پیدا کرد. این دستگاه که بخش اعظم آن از جنس ورق استیل 304 ساخته شده است دارای صفحات و تیغه های مختلف فلزی می باشد که به افراد امکان می دهد نوع خرد شدن گوشت خود را انتخاب کنند.ضرورت استفاده از این مواد با سطوح پایانی صیقلی (ورق استیل براق) در رعایت استاندارد دستگاه های مرتبط با صنایع غذایی نظیر چرخ گوشت های صنعتی بسیار بالاست. مناسب بودن قیمت ورق استیل 304 باعث ساخت بهینه این دستگاه شده و امکان استفاده در دامنه وسیع تری را فراهم نموده است.

مخترع چرخ گوشت

"کارل درایس" یک انقلابی آلمانی، اولین چرخ گوشت را در قرن نوزدهم اختراع کرد. کارل درایس در سال 1785 در آلمان به دنیا آمد. در دوران جوانی نیاز به نوآوری در تهیه مواد اولیه غذایی را احساس نمود. او ابزارهای مختلفی را اختراع کرد، مانند چهار چرخه پدال‌دار، ماشین تحریر 25 کلیدی، دستگاه استنوتایپ، دستگاه دویدن و غیره که باعث شهرت او شد. او همچنین مخترع اولین چرخ گوشت است که تقریباً مشابه چرخ گوشتی است که امروزه در آشپزخانه ها و قصابی ها در سراسر جهان استفاده می شود. چرخ گوشت کارل درایس دارای بدنه ساخته شده از ورق استیل 304  با آماده سازی سطحی مناسب و با کمترین خلل و فرج (ورق استیل براق) بود که خواص مکانیکی لازم را ایجاد می نمود. تنها تفاوت آن دستگاه با چرخ گوشت های امروزی این بود که بیشتر قطعات آن فلزی بود، زیرا قیمت ورق استیل 304  و تاثیر آن بر بهای تمام شده چندان مورد توجه قرار نمی گرفت، ولی در دستگاه های جدید بخش زیادی از بدنه و قطعات دستگاه از مواد پلیمری ارزان قیمت تر ساخته شده است.

 

چرخ گوشت استیل

 

از آزمایشگاه تا آشپزخانه

در دهه 1800، یک پزشک آمریکایی به این فکر افتاد که از چرخ گوشت برای پودر کردن بادام زمینی برای تهیه خمیر استفاده کند. این خمیر برای تغذیه بیمارانی که توانایی جویدن نداشتند استفاده می شد. در اوایل دهه 1900، این خمیر بادام زمینی در آمریکا محبوب شد و به طور گسترده در بین مردم این کشور مرسوم گردید.
اولین چرخ گوشت به گونه ای بود که گوشت را به طرز وحشیانه تری نسبت به چرخ گوشت های برقی فعلی فرآوری می کرد. در این چرخ گوشت ها، با نیروی فشار، گوشت را از بین سوراخ های یک صفحه فلزی عبور می دادند. گوشت مورد استفاده از این سوراخ های کوچک و در رشته های طولانی و نازک بیرون می آمد. نسخه های اولیه چرخ گوشت به صورت دستی انجام می شد و به فرد اجازه می داد گوشت را به روشی بسیار ساده تر از یک چاقوی کوچک خرد کند. 
برای خرد کردن سریعتر، راحت تر و دقیق تر گوشت، صفحات فلزی که برای تبدیل کردن گوشت به قطعات کوچکتر استفاده می شدند ، مجهز به تیغه هایی شدند که از موتورهای برقی برای خرد کردن گوشت استفاده می کردند. این به روزرسانی همچنین کار قصاب ها را بسیار ساده تر کرده است، زیرا این بدان معنی است که آنها دیگر نیازی به صرف انرژی بدنی برای خرد کردن مقادیر زیادی از گوشت را ندارند.

نکات مهم در خصوص چرخ گوشت های صنعتی

-    گوشت تازه تر: گوشت تازه خریداری شده از قصابی قطعاً بهتر و لذیذتر از آن گوشتی است که در سوپر مارکت ها فروخته می شود. همچنین امکان کنترل کامل در زمان خرد شدن آن وجود دارد. در واقع گوشتی که در دید مشتری خرد می شود، فرصتی برای باقی ماندن بر روی قفسه های مغازه را ندارد، لذا کیفیت گوشت بسیار بالاتر است.
-    گوشت آلایندگی کمتری دارد: هر لحظه که گوشت روی پیشخوان مغازه بماند یا منتظر بسته بندی و یخ زدن باشد ، باکتری ها و سایر آلاینده ها را جمع می کند.
-    انتخاب شکل برش ها: هنگامی که گوشت را خرد می کنید، انتخاب می کنید که چه شکل و ترکیبی از برش هایی را که در نظر دارید در ترکیب قرار دهید. به عنوان مثال ممکن است متوجه شوید که یک تکه گوشت گوسفندی با کیفیت بالا که با گوشت تازه گوساله مخلوط شده است، ممکن است بهترین طعم را به شما بدهد. 

 

چرخ گوشت استیل

 

آینده چرخ گوشت

چرخ گوشت الکتریکی یکی از مهمترین لوازم خانگی است که می توانید در آشپزخانه خود داشته باشید. آنچه بسیار مهم است سلامتی فردی می باشد که می خواهد غذای با کیفیت  برای خود بدون مواد افزودنی و مواد شیمیایی نامطبوع تهیه کند. این چرخ گوشت به شما کمک می کند تا به راحتی ترکیبات مختلف مواد غذایی را با هم ترکیب نمایید. امروزه چرخ گوشت های برقی نیز نسبت به آنچه که پردازش می کنند متنوع تر شده اند، زیرا اکنون می توانند سبزیجات ، میوه ها و همچنین گوشت های قوی تر با بافت سخت تر را خرد کنند. 
 

سیدرحیم کیاحسینی



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید