چرا موتور وسایل نقلیه هوایی را با استنلس استیل می سازند ؟

کاربرد ورق استیل 321 در صنعت موتورهای هوایی

ورق استیل 321 بدلیل مقاومت عالی که در برابر خوردگی دارد می تواند در موتور های هوایی با حفظ استحکام مکانیکی خود ، طول عمر این موتورها را به مراتب افزایش دهد.

صدرا نفت پارسیان
صدرا نفت پارسیان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

امروزه در صنایع بسیار زیادی از ورق‌های استیل استفاده می‌شود و این باعث شده است که ما بتوانیم نیازهای زیادی را در خصوص کسب و کارهایمان با آن‌ها برطرف کنیم. ورق‌های استیل خود به چند نوع تقسیم می‌شوند و مقادیر زیادی از آن‌ها را به راحتی می‌توان در بازارهای ایران هم پیدا کرد. 
 
در واقع برندهای زیادی روی کار آمده‌اند تا این ورق‌ها را از روی فولاد به وجود آورده و به دست مشتریان خود برسانند. در این بین، قطعا برندهایی موفق می‌شوند که بتوانند بالاترین کیفیت‌ها را به همراه بیشتری خدمات ممکن در دسترس قرار دهند. ما نیز به عنوان یکی از این شرکت‎‌ها فعالیت داریم. افتخار این را داریم که محصولات گوناگونی را در این خصوص به دست مشتریان برسانیم. 
تا به حال هم مقالات گوناگونی را در مورد ورق‌های استیل و کاربردهایی که می‌توانند برای ما داشته باشند، در دسترس قرار داده‌ایم. اینم کاربردها ممکن است در آینده بیشتر از این هم بشود. امروز نیز قصد داریم تا در خصوص ساخت موتورهای هوایی به وسیله این ورق‌ها صحبت داشته باشیم. 
البته باید به این موضوع توجه کنید که با هر ورق استیلی نمی‌توان این کار را انجام داد. هر یک از ورق‌های استیل ویژگی‌های خاص خود را دارند که نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد. ورق استیل 321 موردی است که ما باید در این خصوص از آن بهره مند شویم. اکنون و در ایت مقاله قصد داریم تا بیش از پیش با مزایای موجود در این ورق آشنا شویم. پس توصیه ما این است که این متن را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

موتور هوایی

 

همه چیز درباره ورق استیل 321

در ورق استیل 321 از گرید استفاده شده است و آن را می‌توان نوعی استیل زنگ نزن به شمار آورد. به بیان دیگر، این ورق‌ها می‌توانند در دسته نگیرها نیز قرار داشته باشند. بسیاری از افراد هستند که این ورق را با ورق استیل 304 اشتباه می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها میان آن دو را باید وجود تیتانیم فراوان در ورق استیل 321 به شمار آورد که خواص نسبتا زیادی را هم برای آن به همراه داشته است.
شما حتی قادر هستید تا در دمای میان 427 تا 816 درجه سانتی گراد نیز از این ورق استفاده کنید. این نشان می‌دهد که ورق استیل 321 کاربردهای دیگری مطابق با این خصوصیت مانند ساخت کوره را هم می‌تواند در خود داشته باشد. 
کاربیدها توسط این ورق استیل به خوبی رسوب زدایی می‌شوند و این نیز مزیت مهم دیگری به شمار می‌رود. در کل تمیز کردن و مراقبت از این ورق‌ها هم می‌تواند به نسبت ورق‌ها و ترکیبات دیگر در جهان برای ساخت موتورهای هوایی آسان‌تر و بهتر باشد.

مزایای موجود در ورق استیل 321

در این بخش از مقاله قصد داریم تا در مورد مهم‌ترین مزایای موجود در ورق استیل 321 با هم صحبت داشته باشیم. این ورق‌ها خصوصیات بسیار خوبی در خود دارند که البته به جز موارد پیش رو، گزینه‌های دیگری هم برای آن مشاهده می‎‌شود. 
1- فراموش نکنید که ورق استیل 321 می‌تواند مقاومت بالایی در مقابل خوردگی در خود داشته باشد. آن هم به دلیل ترکیباتی است که در این ورق‌ها به کار رفته است. البته رقیب این ورق یعنی 304 نیز چنین ویژگی خوبی را در خود دارد. 
2- همان طور که در بالا هم اشاره شد، این ورق می‌تواند در مقابل حرارت نیز مقاومت و استحکام بالایی از خود نشان دهد. شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید در ساخت موتور هوایی خود از این ورق بهره مند شوید. 
3- جوشکاری به وسیله ورق استیل 321 نیز کاملا انجام پذیر خواهد بود. ساختار این ورق‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شود که به خوبی جوش پذیر باشد. 

کاربردهای ورق استیل 321

به جز موتورهای هوایی، ورق استیل 321 می‌تواند کاربردهای دیگری را هم در خود داشته باشد. برای نمونه باید به قطعات موتور جت، رینگ کلکتور هواپیما، ساخت تجهیزات غذایی، مواد شیمیایی، اتصالات مربوط به انبساط، پوشش بویلرها، تجهیزات مربوط به اکسید کننده‌ها و موارد مشابه اشاره داشت. این ورق‌ها در تمام این صنایع هم می‌توانند خصوصیات خوب خود را نشان دهند.

 

موتور هوایی استیل

 

قیمت ورق استیل 321

حال به موضوع مهمی می‌رسیم که شاید دغدغه بسیاری از کاربران عزیز ما هم باشد. آن هم این است که ورق استیل 321 چه قیمتی در خود دارد و با چه بودجه‌ای می‌توان نسبت به تهیه آن اقدام کرد؟ یکی از ویژگی‌های کسب و کار ما این است که این ورق‌ها را با قیمت‌های نازلی در دسترس قرار می‌دهیم. تنها کافی است که مقایسه‌ای با دیگر برندها داشته باشید تا به خوبی متوجه همه چیز شوید.
حال با توجه به گوناگونی هر یک از ورق‌های استیل 321،  ابعاد مختلف آن‌ها و کاربردهای متفاوتی که برایشان در نظر گرفته شده است، بدیهی است که نمی‌توان قیمت همه آن‌ها را با هم یکی دانست. هر یک از آن‌ها با توجه به ساختار و تجهیزاتی که درشان به کار رفته است، تعرفه‌های گوناگونی هم می‌توانند داشته باشند. 
اکنون برای این که بدانید برای ساخت موتورهای هوایی به چه بودجه‌ای نیاز دارید، قادر هستید تا با تیم ما در تماس باشید. ما در تیم خود از افرادی استفاده می‌کنیم که تخصص فراوانی در این حوزه دارند. چنان چه آن‌ها را در جریان اطلاعات کاری خود قرار دهید، آن‌ها نیز قیمت تقریبی این ورق‌ها را به شما خواهند گفت.

سخن پایانی 

این مقاله در راستای آشنایی را ورق استیل 321 و کاربرد آن در ساخت موتور هوایی نوشته شده است که امیدواریم لذت کافی را از آن برده باشید و بتوانید در ساخت چنین تجهیزاتی به سراغشان بروید. 
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید